Het was een geweldige dag!

Voor we vertrokken nog snel even op buienradar gekeken hoe de verwachtingen waren, regen, onweer en zware windstoten zouden tegen de middag via het zuidwesten het land binnen trekken! Dat was dus bij ons…!

Toen hup hup hup,… naar het plein om het allereerste  Event Against Child Abuse op te bouwen, we mogen ons niet laten  tegenhouden door wat slechte voorspellingen… want het feest moet doorgaan!

Aangekomen op het pleintje stond er een auto op de plaats waar volgens de plannen de knutselhoek voor de kinderen zou komen. Natuurlijk hebben we meteen de plannen aangepast maar moesten daarom wel de auto inbouwen.

auto op plein

Rond half 8 was verhuurbedrijf de Vlieger er om podium, kramen, springkussen en tafels en stoelen neer te zetten. Omdat de patatkraam van De Buren nog op zijn plaats moest draaien hebben we dat stuk even vrij gelaten.

1919642_1497065133869109_3940026422308869614_n

Anita Fokker, Amber Sonnemans en ik hebben samen het pleintje versierd met ballonnen en slingers, en toen de Buren er was de rest van de spullen op de plaats gezet. Het zag er al meteen een stuk gezelliger uit.

10457796_10203662930108226_6911892921485674521_n

Jammer genoeg mochten we de partytent van de airbrush tattoo van Ink Art & gifts, niet aansluiten dus die moest aan de kant opgezet worden. Dit omdat de eigenaar van de patatkraam misschien nog weg moest om voorraad aan te vullen.

68918_1497065900535699_5620789805798538825_n

Ondertussen is ook Rilana Van de Westeringh van Rilana’s Evenementen aangekomen en enthousiast gaat ze samen met haar zoons alles klaarzetten voor deze dag.

10581455_10201973570810930_1815526207_n

Ook de mannen en vrouwen van BACA de motorrijders die zich inzetten tegen kindermishandeling en seksueel misbruik zijn aangekomen en het plein begint langzaam compleet te worden.

1555413_1497066687202287_6394665444835498409_n

Hoewel de ochtend nog wat stilletjes begint geeft dat wel mooi de tijd voor iedereen om kennis te maken met elkaar en zich een beetje te settelen.

10592651_10203662929508211_1076917649384962920_n

Anita heeft zich inmiddels geïnstalleerd om te schminken en te fotograferen en Rilana is zichzelf en aanwezige kinderen aan het vol tekenen met VOOR DE LACH VAN EEN KIND !

60636_10203667037290903_1851699124082367937_n

Dan komen de eerste meisjes om op het podium op te treden en ook Amber heeft inmiddels al kinderen in haar knutselhoekje.

10578132_10201973570770929_2109822161_n

Simone is aan het loombandjes maken met andere kinderen en al met al is het een gezellige boel.

10456220_10203667034770840_280554945612515543_n

Er komen steeds meer motorrijders aan, maar ze moeten hun motoren achteraan zetten anders kan de meneer van de frietkraam niet weg als het onverwacht nodig is…

10599545_10203667035890868_282851680776135481_n

Omdat het nog niet echt druk is met kinderen gaat Simone nog even met wat folders het dorp in om kinderen te vertellen hoe leuk het is.

10583949_10203663789249704_4693806222399580215_n

Ondertussen komen ook de andere meisjes aan die Rilana had gevraagd of ze wat leuks wilden doen op het podium.

10609239_10201973570890932_1761690859_n

Om half drie staat het plein helemaal vol en is het feest compleet, Rilana springt en danst met de kinderen op het podium, trekt mensen uit het publiek en iedereen staat te genieten.

10602680_10201973975061036_1822582777_n 10602970_10201973974141013_412757378_n

10609089_10201973974621025_897727619_n

Anita maakt foto’s van de kinderen en print ze meteen uit zodat ze deze mee naar huis kunnen nemen en Amber leert kunstenaars in de dop hoe ze even mooi kunnen leren tekenen als zij.

Publicatie

Inmiddels is het een beetje gaan regenen en we proberen de spullen onder kramen en op het podium te leggen zodat alles droog blijft.

20140809_112253Dan houd de zachte regen op en krijgen we een flinke stortbui over ons heen, iedereen zoekt een droog plaatsje op het podium of onder kramen.

10592029_10201973598091612_1198456284_n

Ondanks dit beetje tegenslag blijft de sfeer en goed in zitten en als het even later weer droog is gaat het feest weer gewoon in volle glorie verder.

10578267_10201973570730928_1234358878_n

Tafeltjes worden droog gemaakt en de knuffels die we van BACA hebben gehad om aan de kinderen uit te delen worden weer uit de zak gehaald.

10595753_10201973594331518_2083472050_n

De schminktafel wordt weer klaar gezet en Anita is al weer kinderen aan het schminken.  Bij Ank worden intussen kinderen voorzien van  mooie airbrush tatto’s!

10553590_1497177253857897_3307139726398307586_n

Het is feest, het is echt super gezellig en de kinderen dansen en zingen en springen en het lijkt wel of het podium er uit moet hahaha….!!!

10522406_10203667035370855_2923452423714469879_n

Dan staat er opeens een meneer achter me met een grote microfoon, hij vraagt of ik de organisator ben en ik hoor hem zeggen dat hij van Schouwen Duiveland is. Enthousiast roep ik nog OOOW WAT LEUK, omdat ik denk dat hij van radio Schouwen Duiveland is hahaha. Hij weet me te vertellen dat hij van de gemeente is omdat er klachten zijn binnengekomen van een ondernemer over geluidsoverlast.

10386316_10203663770369232_6669479999897563983_n

Beetje lacherig zeg ik “ow hebben de buren geklaagd” en hij kijkt me met een veel betekenende blik aan. Het was niet echt heel erg vertelde hij me, maar af en toe kwam de microfoon boven de 75 decibel die toegestaan was voor dit evenement. Ik beloof hem dat we iets rustiger zullen zijn en dat we volgend jaar wel een andere locatie uitzoeken, een plaats waar de buren wat toleranter zijn.

12243_10203667036410881_5594029642580728288_n

We nemen afscheid met een knipoog en gaan verder met het feest, iets gematigder maar niet minder gezellig.

994454_10203663771449259_1872638635204571055_n

Rilana gaat met de kinderen op de rand van het podium zitten en kinderen zingen van poesje miauw en andere bekende liedjes.

10357586_1497178223857800_4132415456897316446_n

De middag verstrijkt en de regen, onweer en zware windstoten blijven uit… het blijft zelfs (op een paar druppeltjes na) helemaal droog de rest van de dag.

10460783_10203667038410931_5690316543704403155_n

Omdat de weersvoorspellingen wel heel slecht zijn besluiten de mensen van BACA op tijd terug te rijden, en langzaamaan gaan ook de gasten naar huis. Het pleintje loopt leeg en we besluiten een uurtje eerder dan gepland op te gaan ruimen.

1919642_1497065133869109_3940026422308869614_n

Ook omdat het een beetje begint te druppelen en we graag alles droog willen inpakken. Nog even de pot met donaties geteld en hier zat € 140,- in, echt oneindig veel dank aan de gulle gevers.

de pot

Echt heel geweldig dat zoveel mensen begrip hebben voor het probleem en mee willen helpen om mishandelde en misbruikte kinderen een fijne vakantie te geven. De totale pot staat nu op €370,- wat een prachtig begin is voor deze vakantie .

Moe en tevreden gaan we allemaal naar huis….

het was een geweldige dag !!!