Een prachtige dag in Burgh

Het is zaterdagmorgen 8 augustus en terwijl de zon hoog naar de hemel kruipt zijn Maria en ik druk bezig met het uitpakken van spullen en inrichten van de kraam.

burgh

Ondertussen staan paarden geduldig te wachten tot ze weer een nuttige bezigheid krijgen zoals het rondlopen met een ruiter op de rug…?????????????

Gekletter van paardenhoeven, prachtig verklede mensen, heerlijk geurende koeken, koffie en andere lekkernijen… het is een prachtig evenement met veel te zien voor iedereen.

20150808_102444

Onze kraam staan aan het einde van de markt in een van de zijstraten… een mooie plek tegenover terrasjes waar ouders kunnen zitten als wij aan het schminken zijn. Naast ons staat een kraam met een ander goed doel, mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de ontwikkeling van mensen in het Andesgebergte.

?????????????

Onze kraam is rijkelijk gevuld met alle knuffels die we hebben gekregen voor de stichting, we geven ze weg tegen een kleine donatie of in ruil voor een lach… van een kind! Het is een geweldige uitvinding, eindelijk mogen kinderen de knuffels uitzoeken die ze zelf leuk vinden. Kleine en grote kinderen graaien enthousiast in de berg knuffels en lopen dolgelukkig weg met hun lievelingsknuffel tegen zich aangedrukt.

IMG-20150808-WA0004

Ook het schminken is weer een daverend succes, kinderen staan in de rij om een mooie geschminkte toet te krijgen van onze kunstenares Maria.

20150808_121828

Ook haar dochtertje Fay wordt omgetoverd tot een prachtige vlinder…terwijl een ander jongetje weer veranderd in een stoere spiderman…

Schminken

Als de dag voorbij is zijn we tevreden, we hebben veel kinderen gelukkig gemaakt en vooral ook veel mensen ons verhaal kunnen doen. Kunnen uitleggen waar we voor staan, wat ons doel is en waarom het zo belangrijk is dat kindermishandeling en seksueel misbruik bespreekbaar wordt gemaakt!

Stichting Voor de lach van een kind zet zich in om een nieuwe veilige leefwereld te creëren voor slachtoffertjes van kindermishandeling. Daarnaast helpen we ook kinderen die op een andere manier in de knel zitten, bijvoorbeeld omdat ouders niet genoeg geld hebben om de kinderen te geven wat ze nodig hebben.