Geslaagde Kerstactie

Een warm dankjewel voor alle inwoners van Schouwen Duiveland

Zoals jullie weten heeft “Voor de lach van een kind” dit jaar voor het eerst een kerstactie georganiseerd voor de gezinnen die het financieel moeilijk hebben. De bedoeling was om deze gezinnen een kerstboom, versiering en lampjes, een kadootje onder de boom voor de kinderen en een doos met lekkers voor de kerstdagen te schenken.

20151204_095948

AH in Zierikzee was zo vriendelijk om de opbrengst van de Goedzak Actie – de ophaalactie van gebruikt speelgoed- aan onze stichting te schenken. Hierdoor was het niet alleen mogelijk om voor alle kinderen een kadootje onder de boom te geven, maar konden we ook nog de goede Sint een handje te helpen met het vullen van de schoenen van deze kinderen.

De kerstbomen hebben we gekocht van overgebleven donaties voor onze evenementen van afgelopen zomer, we willen daarom de ondernemers van Schouwen Duiveland nogmaals hartelijk danken voor hun steun aan onze stichting. En natuurlijk niet te vergeten de superaardige handelaar die de bomen voor een zacht prijsje aan ons verkocht heeft en William Boot die zo lief was om de bomen gratis en voor niets op te halen.

20151206_114635

Dankzij de hulp en de fijne samenwerking met Voedselbank, de Kledingbank en vooral het Leger des Heils hebben we samen alle mensen een kerstpakket kunnen geven. En natuurlijk zijn we Camping Noordernieuwland onwijs dankbaar voor het gebruik van de ruimte om alles uit te zoeken.

Maar onze dank gaat vooral ook uit naar alle lieve inwoners van Schouwen Duiveland! Zij hebben zich ingezet om het gebruikte speelgoed uit te zoeken, sommigen hebben zelfs speelgoed gekocht voor de kinderen. Veel speelgoed was nog nieuw, of zo goed als nieuw, hierdoor hebben we veel kinderen gelukkig kunnen maken. Andere mensen hebben hun kerstspullen uitgezocht en dozen vol met de mooiste versieringen zijn inmiddels binnengekomen bij onze stichting.

20151210_134948

Veel van u hebben ook gulle donaties in onze pot gedaan tijdens onze dagen onder de Beuze, waar we drie keer hebben gestaan om de mensen van onze actie op de hoogte te brengen. Vooral de kinderen en jongeren die hun geld in de pot stopten ontroerde ons zeer… het is zo lief dat zelfs deze jonge mensen zich het lot van andere kinderen aantrekken.

Wij, de Stoere Strijders van Voor de lach van een kind zijn zeer dankbaar voor jullie steun en hulp, maar vooral ook dolgelukkig om op dit warme liefdevolle eiland te mogen wonen.

We wensen u allen hele fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2016!