Kunstenaars voor Kinderen

zaterdag 13 t/m zondag 21 juni 2015:   Eerste benefiet expositie Kunstenaars voor kinderen.

Na weken hard werken is het eindelijk zo ver, de eerste dag van de eerste benefietexpositie gaat van start. Afgelopen maanden heeft Mirjam de wei bij haar huis omgetoverd tot een prachtige beeldentuin. In het midden staat een echte piramide met daarin een stoel waar mensen de bijzondere krachten kunnen beleven van dit bouwsel.

?????????????

Thea Hoogstraten heeft haar bijzondere totems opgesteld en in de galerie pronken werken van haar en de andere kunstenaars. Anneke Jansbeken heeft een aantal van haar mooie keramische danseressen neergezet, en Loes Kouwenhoven heeft haar onweerstaanbare bronzen beelden her en der in de tuin en galerie geplaatst. De mooie kippen, hanen en andere beelden van Diny Timmers vinden ook een plaatsje in de wei. Alle kunstwerken staan te pronken tussen de geweldige beelden van Mirjam Wichgers.

20150614_142825

In de grote tent buiten hebben Ina van Weelden en Rianne van Vossen zich genesteld, samen met Jet van Gent die daar informatie over Stichting Voor de lach van een kind verstrekt. De bijzondere keramische schalen en andere kunstwerken van Ina en de magische vormen van Rianne trekken het publiek aan als een magneet. Van alle kunstenaars staan kunstwerken verspreid door de tuinen en in de galerie.

20150614_142709

Ook de kunstwerken die geschonken zijn aan de stichting vinden hun plaatsjes om bewonderd te worden. De prachtige schilderijen van Jany Floris, de stoere olifanten van Berry Zeemensch, het lieflijke schilderijtje van LadylaVérité Artworks, de kunstzinnige harten van Jan van Strien en het aangrijpende beeldje van Jannie van de Luijtgaarden… allen vinden hun plaatsje om bewonderd te worden.

20150619_115430

De weergoden zijn ons gunstig gezind en met misschien wat te veel wind is het een prachtig begin van een succesvolle week.

sterke mannen 2

Op zondag komen de Sterke mannen onze expositie opvrolijken met hun heerlijke muziek, het publiek stroomt binnen en het is gezellig druk.

20150614_141618

Wie achter in de beeldentuin komt vind daar ook de Taboetent, een tent met taboe onderwerpen. Een aantal slachtoffers hebben hun kunstwerken, gedichten en verhalen beschikbaar gesteld om het publiek een blik in de wereld van slachtoffertjes van kindermishandeling en seksueel geweld te bieden. Een aangrijpende, trieste en vooral indrukwekkende blik, want veel bezoekers komen ontdaan uit de tent en klampen Jet aan om hun verhaal te vertellen.

20150612_174050

Opnieuw wordt weer duidelijk waar we het allemaal voor doen, dat er nog altijd elke dag nieuwe slachtoffertjes gemaakt worden …. slachtoffertjes die dringend een helpende hand nodig hebben….

Het is een zeer geslaagde benefietexpositie en via deze weg willen we de kunstenaars hartelijk danken voor hun gulle bijdrage. De opbrengst van de expositie, meer dan 500 euro zullen we gebruiken om slachtoffertjes van seksueel geweld en kindermishandeling een  een mooie vakantie te geven.

Kunstatelier Gina Wellandweg 2, 4326 SL Noordwelle 13 t/m 21 juni 11.00 – 17.00 uur

De kunstenaars

FacebookTwitterGoogle+Share